» چک کردن گوشی همسر جرمه!

چک کردن گوشی همسر جرمه!

طنز حقوقی : چک کردن گوشی همسر جرمه یا نه؟


آیا از چک کردن گوشی همسر خود خسته شده اید؟

آیا تا به حال در هنگام چک کردن گوشی وی توانسته اید مچش را بگیرید؟

آیا همسرتان از دست شما، همه ی برنامه های تلفن همراه خود را قفل کرده است؟

آیا از اینکه نمی دانید رمز گوشی او چیست خشمگین شده اید؟

نگران نباشید!! ما در این مطلب قصد داریم به شما روش هایی را آموزش دهیم که به کمک آن ها بتوانید تمامی رمز های گوشی همسرتان را بازگشایی نموده و با خیال راحت در تلفن همراه او شیرجه بزنید!

میگه سه طلاقت میکنم !! مطلب مرتبط میگه سه طلاقت میکنم !!


آقا...! شوخی کردم..! نه تنها راه حلی ندارم که به واسطش بتونید توی گوشی همسرتون شیرجه بزنید، بلکه می خوام یه نکته ای رو بگم که از چک کردن گوشی اون بنده خدا خودداری کنید.


شاید تا حالا نمی دونستید که دسترسی به گوشی بقیه می تونه تحت شرایطی جرم باشه، ولی با خوندن این مطلب متوجه میشید که میتونه جرم باشه! حالا چجوری...؟؟

ماده 1 قانون جرایم رایانه ای میگه : هر کس به طور غیر مجاز به داده ها یا سامانه های رایانه ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی 5 میلیون ریال تا 20 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.


حالا دقیقا منظور این ماده چی هست؟؟

این ماده داره میگه اگر شما به صورت غیر مجاز به سراغ داده ها یا سامانه های رایانه ای کسی برید و اون شخص برای حفاظت از داده هاش تدابیر امنیتی اندیشیده باشه [مثلا رمز گذاشتن، مصداق تدابیر امنیتیه]، شما جرم دسترسی غیر مجاز رو انجام دادید؛ پس اون شخص میتونه ازتون شکایت کنه و شما در نهایت بین 91 روز تا یک سال [به تشخیص قاضی] در حبس آب خنک نوش جان می کنید یا اینکه از جیب مبارک جزای نقدی پرداخت میکنید یا حتی... ممکنه هر دو مجازات رو براتون در نظر بگیرن!


بنابراین طبق این ماده دو تا نکته رو مد نظر داشته باشید :

1- دسترسی به گوشی یا سامانه های رایانه ای و مخابراتی هر کسی که برای محافظت از داده هاش از تدابیر امنیتی استفاده کرده جرمه؛ پس حتما لازم نیست که اون شخص همسرتون باشه و شیرجه زدن در گوشی یا رایانه ی سایر اشخاص رو هم شامل میشه.

2- اگر این چک کردن رو بدون اجازه ی شخص انجام بدین جرمه؛ برای همین اگر با اجازه فرد مورد نظر، دارید اطلاعاتش رو زیر و رو می کنید و اونم با رضایت کامل اجازه داده که بیچارش کنید، مشکلی نیست! در اینجا می تونید با خیال راحت هر چی می خواین رو جست و جو کنید و پیشنهاد میکنم که همین دفعه با دقت توی گوشیش به تحقیق و تفحص بپردازید...! چون ممکنه دفعه ی بعدی پشیمون بشه و همه چیو رمز گذاری کنه!


حالا ممکنه با خودتون بگید: نه بابا!! محاله همسرم به خاطر اینکه رفتم سر گوشیش بره از من شکایت کنه.

ولی باید خدمتتون عرض کنم که احتیاط شرط عقله و اگر یک درصد هم همسرتون اطلاع داشته باشه که چنین کاری جرمه، میتونه بعدا اقداماتی علیه شما انجام بده؛ پس توصیه میکنم که دو تا کار رو انجام بدین:

1- اول نذارید بفهمه که چنین کاری جرمه!

2- در صورتی که در مورد این جرم و مجازاتش اطلاع داره، خیلی مواظب باشید! اگر هم که مواظب نیستید و راحت تحقیق و تفحص میکنید، امیدوارم هیچ چیز خاصی دستگیرتون نشه! چون اگر چیزی پیدا کنید، از روز بعدش باید دنبال کارای طلاقتون باشید. پس اگر هیچی پیدا نکردید خوش به حال خودتون و همسرتون...


نویسنده : سیده فاطمه بوستانی - میزان بلاگ



نظرات
arrow Azita
عالی بود
پاسخ ادمین
ممنونم
فرم ارسال نظر





  وکیل در شیراز   |   برترین وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله